אירוויזיון
שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה






לו"ז מעודכן של החזרות ומסיבות העיתונאים

 סרטונים של החזרות כאן, כאן, כאן וגם כאן

 סיקורים באתר הרשמי, באתר האירי וגם בבלוג של EscKaz


אירוויזיון 2008: סקירת השירים

למכורים שאינם יודעים שובע, תפרוש אירופה במשך שלושה ערבים את מיטב הזוועות שלה. החל מקוקיצות מקפצות מאיסלנד וכלה בשיטות מסורתיות להסרת שיעור יתר מהקווקאז. חברי הפורום גאים להציג: המדריך השנתי לתחרות

4/4/2009


המדינות המשתתפות בסמי-פיינל ה-1:

מונטנגרו. Stefan Filipovic - Zauvijek Volim Te
משנה לשנה נדמה שמונטנגרו משתמשת באירוויזיון כפרויקט לאומי לשיקום חנונים מזמרים. במקום להישאר בבית ולחטוף מכות רצח נמרצות - שולחים אותם לאירוויזיון כדי לכבוש את אירופה ולטלטל את המצעדים. השנה תורו של סטפאן להקפיץ את האולם עם שירו הבלתי נסבל. נשמע מוכר? בוודאי - זה הרי אותו שיר משנה שעברה. חובבי הקונספירציה טוענים שזה גם אותו זמר שפשוט האריך שיער. בניגוד אלינו, סטפאן יהנה מכל רגע וירקוד מצד לצד כדרכו של חנון שנקלע למסיבת דיסקו מטורפת. המקום האחרון קלאסי בשבילו אבל חצי הגמר עמוס בזוועות קשות הרבה יותר. ברוכים הבאים לסמי-פיינל שילבין את המפשעות שלכם.

ישראל. בועז מעודה - The Fire In Your Eyes
60 שנה לישראל הן לא דבר של מה בכך והאירוויזיון הגיע בדיוק בזמן כדי שנשוויץ בתוצר הלאומי ונהמם את העולם עם הפטנטים שלנו. ששאר המדינות ישירו פופ ובלדות, לנו יש סגנון מקורי משלנו! סגנון גאוני שבועז מעודה היטיב לתאר בעצמו באחד מראיונותיו הסוחפים והוא Etni and Electroni. דנה אינטרנשיונל כתבה והלחינה וחבל שבזה זה נגמר. אף אחד לא היה מתנגד לראות אותה שוב מופיעה או לפחות ממזמזת את בועז בזמן שהוא עולה לתורה מול 300 מיליון צופים. במקום דנה קיבלנו 5 מלווים אלמונים שיחוגו סביב בועז כדרכם של בבונים המחפשים זיווג בטבע. לא להיבהל, כך הם מראים לבועז אהבה ומעודדים אותו להמשיך בקריאת ההפטרה. לסיום, הקהל מתבקש לזרוק על בועז סוכריות טופי ולרנן "קולולו לו לו". אולי נגיע לגמר וגם מאד יכול להיות שלא. מקסימום נחכה עד שנה הבאה לראות מה טמירה ירדני תבחר לנו.

אסטוניה. Kreisiraadio - Leto Svet
הערב רק התחיל וכבר הגענו לסשן העינויים הראשון שלנו. לצורך המשימה גוייסו שלושה מג"בניקים כעורים וחסרי תועלת לשיר לנו על התפריט הצה"לי. כדי שכל העסק יהיה ברור יותר, המופע ילווה באיורים לילד המפגר, אותם יקפיצו 3 בלונדיניות מורעבות על שדייהן המנותחים. כן, עבור האסטונים מדובר בהומור משובח ואליטיסטי! עבור כל השאר, מדובר בחרפת המין האנושי שאין כדוגמתה. בעצם השנה יש, אבל אסטוניה לא תפגוש אותה בגמר.

מולדובה. Geta Burlacu - A Century Of Love
אם תהיתם לאיפה ברחה גיטה, עוזרת הבית המסורה שלכם, אז האבידה נמצאה. חשבתם לטחון אותה עם הנקיונות של פסח אה? להזיז את המקרר, לנקות את התנור? לא ולא. גיטה התייאשה מהבתים המטונפים שלכם, ועכשיו היא כאן כדי לנקום את נקמתה. חמושה בבלדה מייאשת בשפה משונה שהיא מתעקשת לקרוא לה אנגלית - היא תשיר על חייה האומללים במולדובה ותתיש אתכם עד שאחרון הצופים יקבל דום לב. עלייתה לגמר אמנם מוטלת בספק. השאלה היא אם נחיה עד סוף הערב כדי לוודא את זה.

סן מרינו. Miodio - Complice
בשעה טובה מצטרפת לשורותינו מדינה חדשה דוברת איטלקית שבראש וראשונה באה לתקן את העוול שנגרם לשפה בשנה שעברה ע"י אסופת עיוותים אנושיים מלטביה. מטרתה השנייה היא לגרום לאיטליה לחזור לתחרות כדי לגאול אותנו באמת מכל מכאובינו. אך בינתיים נסתפק במה שיש לסן מרינו להציע ובסה"כ זה לא מעט. מתוך אוכלוסיה של 10 נפשות, חמישה כבר נמצאים על הבמה! החמישה האחרים מעודדים מהקהל. לא ברור מי נשאר בסן מרינו כדי להצביע לבועז מעודה אבל לא נתעכב על זה כרגע. הגדולה האמיתית היא בשיר שלפנינו - השיר הראשון ואולי היחידי השנה שלא נגרר לשבלונות אירוויזיוניות מאוסות. שיר שפונה לקהל יעד מסוג אחר, שפוי אם תרצו - בדיוק הסוג שלא צופה בתחרות הזאת מלכתחילה. שיר שלא יעלה לגמר ויישכח ברגע שהכוסית הראשונה מהבלקן תנענע את האגן שלה.

בלגיה. Ishtar - O Julissi
הנה דוגמא למדינה שכבר מזמן התייאשה מהתחרות המפוקפקת הזאת, אך בניגוד לאוסטריה שארזה את הישבן המכופכף שלה והתחפפה לנו מהעיניים, בלגיה ממשיכה להשפיל את עצמה בפרהסיה המונית. אז קבלו את המורה לזימרה שלכם צפרירה. עברו כמה שנים טובות, היא נסעה למזרח, נישנשה פטרית הזיה ועכשיו היא ממלמלת בשפה משונה שנקראת או-יוליסית. חצי מהבלגים כבר דוברים את השפה, החצי השני מדבר סאנומית. בעזרת השם עוד תפרוץ שם מלחמת אזרחים. ואפרופו סאנומית, מים רבים זרמו בנהר מאז 2003 והסיכוי שבלגיה תגזור את אותו קופון מאותו גימיק הוא לא סביר בעליל.

אזרבייג'אן. Elnur & Samir - Day After Day
זוועה איומה ומצמררת גדושה בזיופים וזעקות שבר של זוג הומוסקסואלים החיים תחת משטר מוסלמי עוין. האירוויזיון היה רק תירוץ כדי להימלט מהקוקז אל עולם שפוי יותר. כדי שלא יזהו אותם בבית, הפסיבי התחפש למלאך והאקטיבי התחפש לשטן וככה בלי כוונה אנחנו גם מקבלים מסר חשוב לחיים: 'אם תהיה טוב מדי יזיינו אותך בתחת'. רק על התובנה הזאת מגיע להם לקבל מקלט מדיני באירופה. בניגוד לדעה הרווחת, סיכויי ההצלחה של אזרבייג'אן בהופעת הבכורה ההזויה שלה - גבוהים למדי.

סלובניה. Rebeka Dremelj - Vrag Naj Vzame
היא היתה מלכת היופי של סלובניה, עברה הסבת קריירה לדוגמנית עירום ואז באמת הידרדרה לזמרת שמייצגת את סלובניה באירוויזיון. היש תהום עמוקה יותר מזאת? מעניין שמבחינה מוזיקלית היא לא כזאת נוראית. אפילו השיר שלה נסבל יחסית למה שאנחנו מתמודדים איתו השנה אבל למרות זאת, אין בו משהו שלא שמענו כבר בשנים קודמות. או כמו שצדי צרפתי היה אומר, זה ליד. במונחים אירוויזיוניים, זה ליד בוסניה ומונטנגרו ולכן אולי זה עוד יעלה לגמר.

נורבגיה. Maria Haukaas Storeng - Hold On, Be Strong
אפשר להגיד על נורבגיה הרבה דברים (ורובם לא מחמיאים) אבל לפחות היא מפיקה לקחים ומשפרת את דרכיה. הקשישה חסרת הבושה משנה שעברה הוחלפה בצעירה ברונטית עם מחזור סדיר ועור מתוח. הגימיקים הלעוסים נזנחו לטובת חיוך וקסם אישי, שיר חביב והופעה עדינה ואלגנטית. בערב שכזה - זה מספיק כדי להחזיר לכם את האמון במין האנושי. אנחנו לא ניסחף עד אוסלו בשנה הבאה אבל זה בהחלט אמור לדלג בקלילות לגמר.

פולין. Isis Gee - For Life
מלכת המחוך עברה הלבנת שיניים מסיבית והזרקת בוטוקס אימתנית בישבנה הרופס, צבעה לבלונד משכנע, והוסיפה ליפגלוס בוהק ופתטי. כדי לשכנע את הצופים עוד יותר, היא אף עשתה לעצמה השתלת אישיות דיוותית ועוד הגזימה עם מניירות ידיים למכביר. נדמה שבזה תם העניין, אבל זהו שלא. היא עוד העניקה לעצמה שם מגלומני של אלילה מצרייה, והדרה אותו באות ``G`` כשם משפחה, זייפה רזומה אמריקאי ודחפה בלדה שלא היתה מביישת את וויטני יוסטון ביום מסומם במיוחד. לסיכום ניתן לומר, כי זה לא השיר הכי רע בעולם, אולם לא מומלץ להודות שאתה פולני בערב חצי הגמר.

אירלנד. Dustin The Turkey - Irelande Douze Points
ועכשיו לשיר שיגרום לפרנק נף להתאבד סופית. אחרי שקטפה את המקום האחרון בשנה שעברה, החליטה אירלנד להתנקם במוסד האירוויזיון עם בובה מזמרת. באמת כל כך הרבה מתמודדות השנה בקטגוריית "עזרו לי אני גוססת" אבל אירלנד תמיד יודעת לקחת את זה צעד אחד קדימה. נגיד מה שנגיד, הכל נובע מקנאה. הרי איך לא חשבנו על זה אנחנו? במקום גילי וגלית יכולנו לשלוח את בץ ואוזה. ובמקום יגאל רביד ב-99', דפנה דקל היתה יכולה להנחות עם דודידו. עכשיו נותרנו עם שני תרחישים אפשריים: או פיאסקו מוחלט והסתלקות מהירה מהשטח או שידור חוזר בגמר וניצחון בהפרש אדיר.

אנדורה. Gisela - Casanova
שיר דאנס מיותר וחסר סיכוי שתפקידו היחידי בקוסמוס הוא להזכיר לנו שאנדורה באמת קיימת איפשהו. וותרו מראש ושימרו את הכוחות שלכם לאתגרים קצת יותר מתוחכמים.

בוסניה. Laka - Pokusaj
הנה משפחה שאפילו הסופר-נני לא רוצה להתעסק איתה. אפילו ההורים ברחו והשאירו את לאקה ואחותו לטפח הפרעת אישיות קשה, וכך שניהם יכולים ללבוש את הבגדים של אמא ולרוץ אחוזי תזזית בבית. אל תתבלבלו לרגע, לאקה ואחותו לא צמאים לנקודות שלכם. הם צמאים לתשומת לב, לדמות מחנכת, לבריסטול עם חוקים שיהיה תלוי על הקיר ויקבע שבין 4 ל-7 אמא עוזרת עם שיעורי הבית. בין 7 ל-10 מקבלים מכות עם חגורה. ואחרי 10 בלילה לא יוצאים מהחדר. במקום זה, הכל מותר, אין חוקים, אין סמכות, לא נעים בבית. לא נעים ללאקה, לא נעים לאחותו ולמען האמת לא נעים גם לנו.

ארמניה. Sirusho - Qele Qele
הגענו לשיר שיגרום לכולנו לתהות מחדש במושג `השואה הארמנית`. האם זאת באמת שואה שעברה על העם הארמני או שמא שואה שהעם הארמני מעביר אותנו? כדי לענות על השאלה, גויסה שרת ההסברה של ארמניה, מבטה חודר ובפיה מסר: "כלא כלא !". לא ברור מספיק? קבלו עוד סלסול, עוד עינטוז ועוד "כלא כלא". עכשיו זה ברור? כי אם לא, יש עוד "כלא כלא" בדרך. אל תנסו לברוח. רבים כבר ניסו ומצאו את עצמם בכלא כלא. הטלפון מצלצל? יכול להיות שזאת היא מתקשרת להגיד לכם "כלא כלא". הילד בוכה? נסו לתת לו סוכריית כלא כלא. הכתם לא יורד מהחולצה? נסו לשטוף אותה עם אבקת כלא כלא. כלא כלא ! עכשיו בחנויות ובחלומות הבלהות שלכם.

הולנד. Hind - My Heart Belongs To Me
יכול להיות שנגמרה הסחורה המקומית בהולנד? שנה שעברה הם שלחו פליטה מדארפור, השנה הם שולחים מרוקאית כעוסה. כעוסה על שום מה? על שום שהארמנית כבר חטפה לה את המשבצת האוריינטלית של הערב, ואפילו שקלה 30 קילו פחות ממנה. על שום שלארמנית יש צבא של מהגרים נאמנים שמוכנים להצביע בהינתן האות, ואילו לה יש בקושי את השגריר ההולנדי בבלגיה. על שום שהארמנית תדלג לגמר בקלילות ואילו היא תישאר בגרין רום ותבכה על קיפוח. לא חבל על הזמן של כולנו? בזמן הזה היית יכולה להכין קוסקוס ולגהץ עוד חולצה. סדר עדיפות אשה ! סדר עדיפות!

פינלנד. Terasbetoni - Missa Miehet Ratsastaa
העולם מתחלק ל-2 סוגים של אנשים. אנשים שלא סובלים את השיר הזה ואנשים שאוהבים אותו. לאוהבי השיר: פינלנד, מעצמת המטאל הבלתי מעורערת של אירופה, עושה זאת שוב והפעם הם באים עם כל הארטילריה - להקת מטאל אמיתית! הגיטרות ינסרו את הלילה, רעמות השיער יעופו, והכרטיס לפיינל כבר בכיס של מכנסי העור. לשונאי השיר: פינלנד היקרה, לא נמאס? מעריצי האירוויזיון עוד לא הספיקו לסלוח לכם על לורדי ועל חנה פקרינן ושוב אתם באים עם שיר מטאל כבד? לרבים השיר נשמע כמו 3 דקות של רעש בלתי פוסק, ועל סיכויי העליה לפיינל יספרו לכם חברי קאבאט (צ'כיה 2007) מהביבים של המקום האחרון.

רומניה. Nico & Vlad - Pe-o Margine De Lume
חתיך רומני יפציע על המסכים שלכם בשירת אופרה מחרמנת. למען האמת הוא לא כזה חתיך וגם זאת לא ממש אופרה, ובטח לא מחרמנת. אבל אחרי שעברתם 16 שירים סיוטיים, אפשר למכור לכם הכל. דקה תעבור ופתאום תידבק אל החתיך אלמנה שחורה מהסוג המסוכן ביותר. היא חיכתה בסבלנות ליד הפסנתר ועכשיו היא דורשת זמן מסך. חלוקת התפקידים ביניהם ברורה: היא זוחלת ומחרחרת משהו לא ברור באיטלקית והוא מנסה להציל את המצב ברומנית. לפרקים היא תיגע בו והוא ייראה נגעל. סיכויי ההצלחה בינוניים ומטה. תכלס אפילו החתיך שלנו לא באמת רוצה להגיע לגמר ולהתגופף איתה שוב.

רוסיה. Dima Bilan - Believe
יהודים הצילו. דימה בילאן מכה שנית ועם בלדה שואתית מלאת פאתוס מהפסקול של רשימת שינדלר. שוב אותו מבטא עילג והבעות פנים של חולה כלבת אבל הפעם במקום פסנתר יש לנו כנר מיוסר שנשלף ממרתפי העינויים של הקגב. על זה סבתא היתה אומרת "צי דו ביסט, צי דו מאכסט זיך" או בתרגום חופשי: "אל העולם הזה הגעתי בטעות, נגן לי כינורי עד שאמות".

יוון. Kalomira - Secret Combination
מישהי כאן חושבת שהזיכרון הקולקטיבי שלנו קצר מדי ושחיקוי אחד לאחד של הלנה פפאריזו יכול לעבור בשקט. קוראים לה קלומירה אבל הרקדנים שלה קוראים לה כלמידיה, על שם מחלת המין שכל המשלחת סובלת ממנה. אם היא תבקש יפה, נשמח לכנות אותה גם קליאוחרה או אפילו גוודלחרה, כל דבר שמתחרז עם חרא, כיאה לחיקוי העלוב שלפנינו. מצד אחד, יש לה את הלוק ואת המבטא האמריקאי, מצד שני אין לה את מה שדרוש לניצחון, את ה-secret combination שהיה להלנה פפאריזו ולה פשוט אין. במילים אחרות, לגמר היא תגיע אבל לאתונה אנחנו לא חוזרים בשנה הבאה.

המדינות המשתתפות בסמי-פיינל ה-2:

איסלנד. Euroband - This Is My Life
הוא קושקושה-אללה מבולבל וסקרן מינית עם רסן ללסת וחצ`קונים לרוב. היא מאותגרת משקלית וראייתית עם אף נשרי במיוחד, שהבינה כי זו ההזדמנות לה חיכתה כל חייה. הוא הזמין אותה למסיבה, היא התחננה לזיון רחמים, היא אמרה שהיא לוקחת גלולות, אחרי תשעה חודשים הוא היה מופתע, הם התחתנו בלית ברירה. מיד הם הבינו שאת סיפור חייהם המדהים הם חייבים להנציח ויהי מה. הם נכנסו למשטר דיאטה, עשו פיליניג, שיפצו איברים, עברו כריתת רחם ועוד. לבסוף כדי להגיע לפיק המושלם הם שדדו את מחסן התלבושות המפואר של מוטי גלעדי ושרי צוריאל. כיום הם שרים בהצלחה את ``This is my Life`` ועושים קאברים לשירי אירוויזיון ידועים. אף אחד לא יעצור אותם מלהיות להקת החתונות מס` 1 ברייקאוויק.

שבדיה. Charlotte Perrelli - Hero
והפעם קאמבק, אבל לא קאמבק אנושי, אלא קאמבק של בובת ברבי. מאז אירוויזיון 99` שינתה הבובה את דמותה לבלי הכר בעזרת פלאי הטכנולוגיה הפלסטית. פניה כפאזל פורקו והורכבו מחדש, אך לא בהתאמה מלאה. לעיתים נדמה כי עין שמאל עושה ברוגז עם עין ימין ואת המצח ניתן להשמיש כלוח מודעות משרדי. כל זה כאילו לא הספיק לברבי השבדית מוכת הצער, ובדרכה לתחרות בעודה נוסעת ברכב הברבי הורוד שלה, היא התנגשה בכדור מראות. כשלא הצליחה להשתחל ממנו, הבינה הבלונדה כי אין ברירה וכך הולכים להופיע. עם שיר וכוריאוגרפיה שתפקידם להלהיב קונים תמימים בסופרמרקט היא מקווה לעבור את הסמי-פיינל ואולי אף לזכות בגמר הגדול. לצערנו הרב ולאור מה שראינו בשנים האחרונות היא עוד עלולה להגשים את משאלת הפלסטיק שלה.

טורקיה. Mor ve Otesi - Deli
יציאה לא רעה בכלל לטורקיה, המדינה שדאגה לפזר את תושביה ברחבי אירופה כדי שתמיד ידאגו להעלותה לגמר האירוויזיון. המבצעים - להקת רוק אלטרנטיבי שסולנה נראה כאילו זה עתה סיים להזריק, להסניף ולעשן חומרים כימיים תוצרת איסטנבול, או שסתם יש לו overdose של רחת לוקום. מצד אחד לשם שינוי באמת מגיע להם לעלות לגמר, מצד שני הם הופרדו בחצי הגמר ממרבית המדינות אליהן דאגו לשלוח את תושביהם, לכן יצטרכו לעבוד הרבה יותר קשה מהרגיל כדי להגיע לגמר המיוחל.

אוקראינה. Ani Lorak - Shady Lady
קבלו במחיאות כפיים סוערות את וונדר-וומן מקייב. היא מעולם לא התקלחה, היא באה בתכשוט מלא ומכוער, ואם נדמה לכם לרגע ששיערה המנופח עומד להכריז על פרישה ויסוד ישות אוטונומית משל עצמו, הרי שלא טעיתם. שירה כתוב בצורה לירית. ממש סיפור עמוק ונוגע ללב על אומץ וגבורה של אישה עצמאית אחת, אישה אמיתית, חיונית וחזקה. לפיכך המסקנה היא אחת: הפמינזם מת מזמן, קברו אותו בבאבי-יאר. כל מה שאתן צריכות הוא כמה חוליות מתכת, איתן תכסו טפח ותחשפו טפחיים ואודם מבריק רצוי בצבע הבזוקה. כדאי גם שתבואו עם כמה שפחות חומר אפור במוח, כדי שחס וחלילה תצליחו לבטא משפט שלם באנגלית ממוצעת. העיקר שתדעו להגיד Shady Lady בלי הפסק כמו כל בימבו אמריקאית מצויה. בקיצור תהיו כוסיות על, אה-וואלה הנה אתן מועמדות לזכיה בתחרות.

ליטא. Jeronimas Milius - Nomads In the Night
הייתם ילדים רעים ועכשיו תקבלו עונש. איש הפיל מליטא יכה בכם בשירה סיוטית וקודחת שתגרום לכלב שלכם להתמוטטות עצבים ולכם לפרפורי גסיסה. את השירה הזאת אי אפשר להפסיק והיא תימשך עוד ועוד לתוך הלילה עד שעשן לבן ייצא מהטלוויזיה וריח של מוות יתפזר בגרין רום. כן, זוהי הטקטיקה החדשה של ליטא לעלות לגמר, בשביל מה להשקיע ברקדניות וזיקוקים כשאפשר פשוט להרוג את כל שאר המתחרים?

אלבניה. Olta Boka - Zemren Lame Peng
המעטים שישרדו את השבץ המוחי של ליטא מוזמנים להתנחם באחת המלודיות היותר שפויות שזכינו לקבל השנה. למעשה מאז השתתפותה הראשונה של אלבניה לא זכינו לכזאת עדנה. תפליא בכשרונה - המתמודדת הצעירה ביותר בגרין רום, כל כך צעירה שטרם מצאה לעצמה קוסמטיקאית קבועה. שיעור ראשון להיום: הגבות לעולם לא משקרות! חסכי במוצרי יסוד והוציאי עליהן את מיטב כספך. נתנחם עם זאת בשתי עובדות: 1. לפחות אצל האלבנית זה נעצר בגבות ולא ממשיך לגב ולכתפיים כמו אצל הארמנית. 2. סוגיית הגבות לא הפריעה לאלבניה לעלות לגמר ב-2004. לאור הממצאים האלו, סיכויי ההצלחה גבוהים במיוחד.

שוויץ. Paolo Meneguzzi - Era Stupendo
מחזה לא שגרתי על הבמה - גם חתיך, גם סטרייט וגם זמר שיודע לשיר ועוד עם דאנס פיגוזי באיטלקית. לזה קוראים בשוויצריה פיצוי! פיצוי על שנים ארוכות של התעללות נפשית, ששיאן לפני שנתיים בהופעה המשוקצת של ליאל קולט מוכת השחין, פיצוי על הרמה המחפירה של השירים השנה, אך בעיקר - פיצוי על הכיעור המסחרר ששאר המדינות החליטו להנחית עלינו. ספק אם בזכות כל אלו היא תוכל לזכות השנה, אבל לגמר היא לבטח תגיע ורצוי שכך.

צ'כיה. Tereza Kerndlova - Have Some Fun
לא בכדי צ'כיה נבחרה לשיר מייד אחרי שוויץ. על פי חוקי האירוויזיון, אם חלילה הרמה עולה ולו לרגע - חובה להוריד אותה לאלתר. והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא עם כפילה צ'כית של בריטני ספירס. אבל לא בריטני כמו שאתם מכירים היום – זולה שמנה ומסוממת. יותר גרוע! בריטני כמו שהכרתם פעם - עלוקה קיטשית ודביקה ממש כמו סוכרזית עם טעם לוואי. ממש כמו רוני סופרסטאר כשחושבים על זה, רק גבוהה יותר וזייפנית יותר (אם זה אפשרי בכלל). לשיר שלה קוראים have some fun או בתרגום לעברית: בזבוז אטומי של 3 דקות. סיכויי הצלחה שואפים לאפס.

בלארוס. Ruslan Alehno - Hasta La Vista
פסיבית באה ופסיבית הולכת אבל אותה מנגינה משנה שעברה נשארת. כדי לדפוק טוטאלית את סיכויי המדינה האומללה הזו מלעלות לגמר הגדול, החליטו מיטב המוחות של מינסק להביא את הדבר הכי מכוער בנמצא. כ"כ רע למראה היצור, שאפילו פיליפ קירקורוב סירב בתוקף לשמש מיינקת אוראלית ושוגר דדי לאומלל. כל שנותר הוא לתהות, מדוע להיתקע עם מראות קודרים על המסכים, כשהפתרון הוא ממש מעבר לפינה? תנו לגברת הראשונה של הנקניקים להתקמבק, תנו לאנג'ליקה להביא אותה בזובי של שירה, תנו לאגורבאש לנצח מדי שנה!

לטביה. Pirates Of The Sea - Wolves Of The Sea
לוקח קצת זמן עד שסרטי קולנוע מגיעים ללטביה ולכן באיחור אופנתי הוחלט ללכת על theme מתוך "שודדי הקריביים", רק בלי מה שטוב בסרט הזה. אורלנדו בלום וג`וני דפ הוחלפו בלטבים מכוערים ומפחידים. הם עישנו 517 סיגרים ושתו 382 בקבוקי רום כדי להגיע לקול המושלם, התלבשו במיטב האופנה מחנויות יד-שנייה והם באים אליכם בתופים ובמחולות, רק שעל הדרך הם שכחו שצריך גם שיר טוב. סיכויים לעלות לגמר? אפסיים. ממש כמו הסיכוי שחברי `קוסמוס` לא השתמשו ברובוט שלהם כאביזר מין.

קרואטיה. Kraljevi Ulice & 75 Cents - Romanca
ללא ספק השיר שיגרום לכם לעשות את הפסקת השירותים בעודכם ישובים צופים, לפיכך ההמלצה היא אחת: השנה כולם באים מצויידים בחיתולים חד פעמיים. מיד אח"כ אתם שולחים את כל קרוביכם הטורדניים בטיסה הראשונה להוספיס בזאגרב, כי אם למות אז רק בקרואטיה. שם הבינגו הוא בינגו, שם החוקן והקתטר הם הבטחה לאיכות חיים ללא פשרות. למרות כל האמור לעיל, אסור לכם האנשים הנורמליים להגיע לביקור בקרואטיה. אתם עלולים לפגוש בחבורת הנקרופילים הזו מרקידה בכל המועדונים האופנתיים במדינה. היזהרו זה ממכר! מי שנכנס ל``הוטל זאגרב`` לעולם לא יצא בחיים.

בולגריה. Deep Zone & Balthazar - DJ, Take Me Away
מסיבת טכנו מטורפת בהשתתפות כל הקאסט של פינוקיו. שמשון ויובב על עמדת ה- DJ, פינוקיו עושה ברייקדאנס ובלה הברווזונת הצהובה השתלטה על המיקרופון. רק את סבא ג`פטו לא הזמינו אבל הוא לא נשאר חייב והלך לייצג את קרואטיה. במהדורה העדכנית של פינוקיו התהפכו היוצרות ועכשיו בלה היא השולטת וכולם נדרשים להרשים אותה בסימפולים אלקטרוניים ומופעי לייזר. על פיה יישק דבר ואין יעד שהיא לא תכבוש. אם בלה רוצה להגיע לגמר - היא תגיע לגמר.

דנמרק. Simon Matthew - All Night Long
מדינה שחרתה על דגלה את התסכול המיני כדרך חיים יכולה להוציא רק שלושה סוגים של שירים מאמתחתה: 1. שלאגר סקנדינבי שחוק ושדוף שממנו נפטרנו כבר בניינטיז. 2. שלאגר דראגיסטי שממנו קשה להתאושש. 3. שלאגר סטרייטי מעיק ומצ`עמם. כשלא הולך בראוותנות ובנוצות, חוזרים לתבנית ההטרו, המוכרת והידועה. מצד אחד אתם לא סופרים אותו. מנגד אתם הרי יודעים שזה הולך בענק.

גאורגיה. Diana Gurtskaya - Peace Will Come
תורה של העיוורת הגרוזינית לדגדג את המצפון שלכם ולגרד נקודות רחמים כאילו למישהו איכפת בתחרות הזאת ממומים מולדים. חיכינו שנה שלמה כדי לקבל דיוות משבדיה ורקדנים הורסים, לא גרוזיניות מוכות גורל. ואם כבר להטיל מומים, לא ברור למה אלוהים הסתפק רק בעיוורון ולא השתיק אותה כבר באותה הזדמנות. לפחות כך היו נחסכים מאיתנו כל הזיופים והצרחות והקטסטרופה האיומה הזאת שהיא ממיטה עלינו האשה הארורה הזאת שבנוסף לכל – גם תחליף קולקציות באמצע השיר כאילו מישהו יישאר בסלון כדי לראות. אין ספק - מדובר באסון המוזיקלי של 2008 ולכן עלייתו לגמר וודאית לחלוטין. שלא תגידו שלא הזהרנו.

הונגריה. Csezy - Candlelight
מוזיקת מעליות חביבה ולא מזיקה שתנעים את זמנכם בזמן שאתם מתפנים לדברים חשובים יותר בחיים. אחרי הזוועה הגרוזינית - מדובר בהחלט בהקלה משמעותית, אבל אנכרוניסטית ולא מספקת כדי להגיע לגמר. מומלץ לנסות שוב בשנה הבאה עם דראגיסטית בהפרעה וליישר קו עם המגמה של השנים האחרונות.

מלטה. Morena - Vodka
גם כשהמדינה המזערית רוצה לשנות כיוון ולשלוח משהו שונה, זה עדיין נשמע מגוחך. אז הפעם אין בלדה דביקה ומטופשת בסגנון וולט דיסני, אבל יש לנו בת תערובת, צוענייה ומופקרת עם שיר על וודקה. לבושה כדומינה סדיסטית, חמושה באוברול ומגפי ויניל וממתינה להצליף. היא רוצה את הנקודות שלכם ולא תבחל בדבר, גם אם זה אומר לשפוך את הוודקה עצמה על פטמותיה הזקורות. זכרו, מלטה ללא גמר זו מלטה מיואשת, זו מלטה מבואסת, זו מלטה מתאבדת, ולכן כל האמצעים כשרים.

קפריסין. Evdokia Kadi - Femme Fatale
פאם פאטאל תשיר הזמרת הקפריסאית, אבל הפטאליות היחידה מהשיר עלולה להסתכם בשבירת צלחות על הקיר וקריאות יאסו עם המלווים הלא אטרקטיביים שלה. השיר מחזיר אותנו 50 שנה אחורה לימי זורבה היווני, ובאופן לא ברור מצליח לשנות את המקצב והמנגינה בתוך 3 דקות בערך 30 פעמים. ממש כמו להאזין לתכנית ``בטברנה`` עם שמעון פרנס, רק עם רייטינג שהוא יכול לחלום עליו. הזמרת נראית באופן מחשיד כמו זאת משנה שעברה ואפילו שמה הוא סיכול אותיות של אותה זמרת. האם זו אותה אחת? לא ברור, אבל סביר כי הגורל של שתיהן יהיה דומה - להישאר בחצי הגמר (במיוחד כשיוון לא מצביעה באותו חצי גמר).

מקדוניה. Tamara, Vrcak & Adrijan - Let Me Love You
לא קלים החיים במקדוניה. זמרים אמיתים אין שם והיחידים שבאמת התברכו בכישרון מתים בתאונות דרכים בקרואטיה. וכך מתוך המבחר הנכה והמדולדל שנשאר, נבחר לייצג את המדינה ראפ מגוחך שאולי והיה לו פוטנציאל להתנגן בזמן הספונג'ה שלכם אלמלא שרו אותו זייפנית אטומית ושני ערסים מצויים. התעלמו מנוכחותם הטורדנית בהפגנתיות אך זיכרו כי בכל שנה מספידים אותם ובכל שנה הם עולים לגמר.

פורטוגל. Vania Fernandes - Senhora Do Mar
אין כמו לחתום את חצי הגמר עם המדינה הכושלת והאומללה שמעולם לא זכתה ולא עלתה לגמר. רק שהפעם לפורטוגל נמאס להיות המקופחת התמידית והיא החליטה ללכת על כל הקופה עם מגה-בלדה קורעת לב. בתפקיד הראשי: הכפילה הפורטוגזית של השמנה ממלטה! למשימה אפילו התאחדו מחדש המלווים המפורסמים של טל סונדק; החנון, המושבניק, הקירחת - כולם קטעו לשבוע את הקריירה המשגשגת שלהם והתייצבו בהרכב מלא. באמת אחרי כל כך הרבה נסיונות וכשלונות מהדהדים, יש ניצוץ של תקווה שאולי השנה זה יקרה. אנחנו לא מדברים על זכייה רחמנא ליצלן אבל לפחות על עלייה לפיינל. לא בכדי נבחרה הגברת השמנה לשיר לנו את השיר האחרון להערב. אולי בכל זאת it ain`t over `til the fat lady sings.

המדינות המשתתפות בפיינל:

בריטניה. Andy Abraham - Even If
ניסיון חסר טעם של קהילת הכושים העבריים בדימונה לשפר את תדמיתה בעולם לאחר הנזקים שעשה אדי בטלר. הפעם קיבלנו את אנדי, אחיו השחיפון והקירח מאנגליה, עם soul ממוחזר מהאייטיז ותנועות moonwalking מביכות. כל הישג מעל מקום 20 ייחשב להצלחה מטאורית.

גרמניה. No Angels - Disappear
היות שמלאי הזמרים הגרמניים שמוכנים להחריב את הקריירה המוזיקלית שלהם - אזל... לא נותרה ברירה אלא לשלוח לאירוויזיון ארבע קוסמטיקאיות בורות - שתי כושיות שמוצאן הארי מוטל בספק, ג'ינג'ית מנומשת שאף אחד לא רוצה לגעת בה וחתולת מין בלונדינית וחמה - היא זו שאיבדה ראשונה את בתוליה ולכן היא המנהיגה! חוץ מלמרוט אחת לשנייה את המפשעה הן אוהבות לשיר בחרוזים ולגעת בעצמן עד לסיפוק מיני. הן עבדו קשה על ההופעה הזאת, תיאמו בגדים, עשו חזרות וכל מה שנותר הוא לקטוף את המקום ה-21 בסערה. עצובות ומבולבלות מהכישלון, הן יחזרו לגרמניה, יתקבלו לעבודה במועדון הפוסי-קט וירקדו לכם על הברכיים בשביל יורו.

צרפת. Sebastien Tellier - Divine
לחתונות, בריתות, ברי מצווה, מסיבות או סתם בשביל לזייף באמבטיה עד שהנורה תתפוצץ, הזמינו עוד היום את COUSIN IT והאורגנית החיננית. הוא יערוך לכם את הפלייבק המיוחל בשיא המקצוענות. הוא לא מבין עברית, אבל מצד שני הוא גם כנראה הצרפתי היחידי בעולם שיודע אנגלית. אליטיסטים טוענים שהוא איכותי. מצד שני הם גם טוענים שנהמות וקולות מבית השחי במשך 3 דקות זו שירה. אתם כבר תחליטו בערב הגדול לבד.

ספרד. Rodolfo Chikilicuatre - Baila el ChikiChiki
40 שנה מאז זכייתה המפתיעה של ספרד ובמקום לחגוג את האירוע בלוויית מאסייל, מביאים במקומה את אלביס בגרסה הכי דוחה. אליו צורפו נערות ליווי מזדקנות, שמקפידות על חוסר תיאום מוחלט בתנועות ועל טיפוח פאות צד. אין מושג איך אפשר לשרוד כזה דבר במשך חצי דקה גורלית בחיינו, שלא לדבר על שלוש. מה שבטוח הוא שזה הזמן לפתח מחלת מעיים כרונית, היות והדרך הטובה ביותר להתחמק מהשיר הזה היא באצעות שלשול דמי.

סרביה. Jelena Tomasevic - Oro
אין כמו הרדמה קולקטיבית כדי להשכיח מאיתנו את אירועי השבוע. זמרת מיוחדת שהיא בעצם תראפיסטית ומומחית להיפנוזה תזמזם באוזניכם את מילות הקסם "נומה נים" ובין רגע תשקעו בתרדמת. בניגוד אליכם, השכנים מהבלקן ייתייחסו אל היצירה ביראת קודש ויצביעו לה בהמוניהם. כאלו הם היוגוסלבים - תנו להם בלדה רווית כאב ואבדון על אדמה ספוגה בדם מלחמות, תוסיפו זמרת עם פרצוף סנופי עצוב ויש להם המנון חדש להתרפק עליו. כל כך פאתטי שאם לא תתעוררו בזמן כדי להצביע למדינה אחרת - זה עוד יכול לזכות.

מאמרי הקהילה
האירוויזיון בקולנוע
תחרות האירוויזיון היוותה עם השנים השראה לבמאים ותסריטאים מכל העולם. בואו לצפות בכמה מסרטיהם. צפייה נעימה!
12/8/2013
WorldVision - תחרות הפורום
כל מה שרצית לדעת על התחרות הנושכת וגם טבלת הזוכים מאז 2005 ועד היום
5/4/2009





אלבום השבוע
Very Best Of 60th Eurovision 


ספריית הוידאו


עדכונים בפייסבוק



אתרים מומלצים
עדכונים שוטפים כל השנה


Delivering news first


האתר הרשמי של ה-EBU


חדשות, מבזקים ושמועות


האתר האירי - פעיל בעונה החמה


המילים לכל השירים מכל השנים


מועדון חובבי האירוויזיון הרשמי בישראל


תוכניות רדיו
 24 שעות ביממה


"דוז פואה" עם גילי טרנטו
יום א' - 21:00 - 20:00


EUROVISION SUNDAYS


הוד רוממותה המלכה האם

  לשמיעת מיטב הלהיטים של המלכה


המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0313)